طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی و شرکتی به زبان php

طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی و شرکتی به زبان php

  • ۰
  • ۰

از زمان ایجاد اولین وب سایت در سال 1991، طراحی وب مسیر طولانی مشاوره طراحی سایت را طی کرده است. امروزه بیش از یک میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد، بنابراین جای تعجب نیست که بازار طراحی وب سایت همیشه داغ است و بسیاری از کاربران هر ساله می خواهند یک وب سایت جدید برای خود یا تجارت خود ایجاد و طراحی کنند. بنابراین این یک صنعت و بازار پر رونق است که به این زودی ها به جایی نمی رسد. اگر هدف شما طراحی وب سایت است یا می خواهید دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید، قول می دهم با مطالعه این مقاله با تمام جنبه های طراحی سایت از ابتدا آشنا شوید. نقش اصلی طراحی وب سایت به ظاهر وب سایت مربوط می شود که از نظر تجربه کاربری می تواند بسیار موثر باشد.
اگر بخواهیم با مثال توضیح دهیم باید بگوییم طراحی وب مانند طراحی داخلی یک ساختمان است که هر چه طراحی داخلی ساختمان بهتر و چشمگیرتر باشد افراد بیشتری جذب آن می شوند.
در دنیای امروز، حضور آنلاین یکی از مهم ترین عوامل رشد هر کسب و کاری است و به همین دلیل طراحی وب سایت در سال های اخیر اهمیت پیدا کرده است. در تهیه این متن سعی شده است تمامی اطلاعات کلی برای آشنایی با معیارهای طراحی وب به شما بگوییم که در آینده می توانید از آنها برای طراحی و توسعه وب سایت خود استفاده کنید.
در طراحی وب باید ۷ مبحث اساسی را بدانیم
1. تفاوت بین طراحی وب سایت و توسعه وب سایت
وقتی در مورد طراحی وب صحبت می کنیم، اولین چیزی که باید تعریف کنیم تفاوت بین طراحی وب و توسعه وب است
زیرا این دو معمولا با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند.
طراحی وب همه چیز در مورد ظاهر یک وب سایت است. طراح وب مسئول طراحی ظاهر یک وب سایت به گونه ای است که مخاطب را به سمت وب سایت جذب کند. بعداً در این مورد به تفصیل بحث خواهیم کرد.
توسعه وب به پایه و بدنه وب سایت مربوط می شود. یک توسعه دهنده وب مسئول طراحی اسکلت یک سایت است و هر چه اسکلت آن سایت اساسی تر و قوی تر باشد، کار با آن وب سایت آسان تر خواهد بود. بخشی از توسعه وب سایت با کد نویسی انجام می شود.
حال اجازه دهید به طور خلاصه در مورد زبان های برنامه نویسی اصلی مورد استفاده در طراحی و توسعه وب صحبت کنیم:
Html یک زبان برنامه نویسی است که برای ایجاد قسمت جلویی یک وب سایت استفاده می شود. این زبان برای نوشتن ساختار و استخوان های یک وب سایت استفاده می شود.
CSS یک زبان برنامه نویسی (یا به عبارت بهتر استایل و نشانه گذاری) است که حاوی تمام اطلاعات مهم در مورد ظاهر یک وب سایت است. CSS و HTML با هم برای طراحی ظاهر وب سایت، از جمله طراحی فونت اصلی و سایر عناصر ظاهر صفحه، تصمیم می گیرند.
CMS یا سیستم مدیریت محتوا یا سازنده وب سایت نرم افزاری است که محتوای دیجیتال یک وب سایت را مدیریت می کند. با امکانات و دانش اولیه CMS هر کسی می تواند بدون هیچ دانشی از توسعه وب و کدنویسی یک وب سایت خوب طراحی کند.
2. اصول مهم در طراحی صفحات وب
دانستن اینکه چه عناصری یک طراحی سایت عالی را ایجاد می کنند و چگونه می توانید از آنها در کار خود استفاده کنید مهمترین چیزی است که در این فصل به آن خواهیم پرداخت.
برای قرار دادن بخش ها و عناصر در وب سایت، اصول اولیه ایجاد وب سایت بر اساس تئوری ها و تجربیات هنرمندان و طراحان تعریف شد. به کارگیری این اصول می تواند به طراحان کمک کند تا یک وب سایت بسیار منظم و زیبا ایجاد کنند.
البته باید گفت که هیچ یک از این اصول را نمی توان قانون نامید و باید به آنها به عنوان یک راهنما و منبع الهام نگاه کرد، همانطور که پیکاسو می گوید: "قوانین را مانند یک حرفه ای یاد بگیرید. بنابراین می توانید آنها را زیر پا بگذارید. یک هنرمند." زمانی که اصول طراحی وب را یاد گرفتید، می توانید جزئیات در اجرای آنها را به دلخواه تغییر دهید.
مقیاس
تعادل بصری یکی از مهمترین عناصر در طراحی وب سایت است، یعنی ظاهر سایت باید به گونه ای طراحی شود که فقط قسمت خاصی از سایت نتواند توجه کاربر را به خود جلب کند و جنبه بصری کلی آن را جلب کند. یک وب سایت باید مخاطب را جذب کند. یک خط خیالی در وسط صفحه وب سایت خود بکشید تا بتوانید تعادل را در آن مشاهده کنید.
دو نوع تعادل طراحی وب وجود دارد. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:
تعادل متقارن زمانی است که دو طرف صفحه وب سایت مانند تصویر آینه ای متقارن باشد و تعادلی که حس نظم، آراستگی و زیبایی را در کاربر القا کند.
تعادل نامتقارن زمانی است که تعادل بصری دو طرف برابر باشد اما ترکیب و ترتیب عناصر متفاوت باشد.طراحی نامتقارن متوازن رویکردی مدرن محسوب می شود که باعث می شود مخاطب تجربه ای منحصر به فرد و خاص داشته باشد.
نتیجه
صنعت طراحی وب سایت همیشه ویژگی های جدیدی را ارائه می کند که نشان می دهد این صنعت به روز است، اما در عین حال این نقطه همیشه به شما هشدار می دهد که وب سایت خود را به روز کنید.
هنگامی که وب سایت خود را به طور کامل توسعه دادید، باید آن را به روز کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما جدید و دقیق است و طراحی شما به روز است. اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما هر آیتم قدیمی در سایت شما می تواند بر تجربه مخاطبان شما تأثیر منفی بگذارد و در نتیجه عملکرد و فروش کلی شما را کاهش دهد.
هر ماه بررسی کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی کار می کند. بدون خطا و از همه مهمتر محتوای شما دقیق و به روز است. زمانی که به فکر طراحی یک وب سایت جدید هستید. به تغییراتی فکر کنید که وب سایت شما را بهبود می بخشد. چگونه می توان وب سایت خود را برای استفاده آسان تر کرد یا عملکرد وب سایت را افزایش داد این به معنای افزودن محتوای بصری جدید، صفحات اضافی، کار با سئو و غیره است.
 

  • ۰۱/۰۶/۲۴
  • Website design

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی